Co to za bajka?
mgie³ka
2004-01-06 11:13:15 UTC
... w której jakaś (chyba) księżniczka miała za zadanie oddzielić mak od
piasku (?)
mgiełka
Zoja
2004-01-06 11:29:30 UTC
Post by mgie³ka
... w której jakaś (chyba) księżniczka miała za zadanie oddzielić mak od
piasku (?)
--
mgiełka
Jezu, człowieku!
Kopciuszek!

No tego to się nie spodziewałam.
Zoja
gdaMa
2004-01-06 12:13:56 UTC
Post by Zoja
Post by mgie³ka
... w której jakaś (chyba) księżniczka miała za zadanie oddzielić mak od
piasku (?)
Jezu, człowieku!
Kopciuszek!
Mam przeczucie, że to jednak nie o Kopciuszka chodzi (tam był groch w
popiele), była jeszcze jedna taka bajka gdzie ksieżniczka musiała
oddzielić mak od piasku i pomogły jej w tym chyba gołebie czy inne
ptaszyska. Skleroza u mnie niestety zaawansowana i nie pamiętam
reszty...

gdaMa (Magda), Mareczek (27.02.2000)
http://www.babyboom.pl/temat.asp?id=614
http://mmmki.webpark.pl/
Joanna Duszczyñska
2004-01-06 12:22:38 UTC
Post by mgie³ka
Post by Zoja
Post by mgie³ka
[...]
Co by nie było, to moja córka zawsze krzywo reaguje na kuchenna robotę, jak
ją zawołam "No choć do mnie Ty mój Kopciuszku", to wie, że to będzie jakieś
żmudne i w drobnym przebieranie np. wybieranie patyków z rodzynek, krojenie
bakalii, tudzież obieranie ich ze skórek...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl
mgie³ka
2004-01-07 00:38:12 UTC
Post by gdaMa
[...]
Kopciuszka znamy prawie na pamięć, ale z dzieciństwa pamiętam właśnie taki
strzępek i to, że była piękna bajka.
Gołębi nie kojarze, ale ktoś jej to na pewno pomógł zrobić i przeszła do
następnego etapu ;-). Nie jestem pewna, ale miga mi gdzieś po zakamarkach
pamięci jakaś szklana góra... (?)

mgiełka
Zoja
2004-01-07 08:15:34 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
Hanka Skwarczyńska
2004-01-07 09:03:01 UTC
Ten wpis może być nieodpowiedni. Kliknij, aby go wyświetlić.
Zoja
2004-01-07 09:01:53 UTC
a po nocach
Post by Hanka Skwarczyńska
pałętała się po imprezach ;), gdzie się, oczywiście, zakochiwał w niej
panicz, tylko jak ją następnego dnia spotykał koło chlewa, to mu jakoś
przechodziło, robił jej przykrości i niszczył rozmaite gospodarskie
utensylia. Były gołębie, jak najbardziej (służyły do otwierania
zaklętego dębu z ekskluzywnym butikiem w środku oraz do odwiewania
wspomnianego popiołu), i była wredna ochmistrzyni czy inna zaraza, co za
każdym razem wymyślała jakieś niewykonalne zadanie jako warunek wyjścia
na imprezę. No, ale co to dla gołębi... O to chodziło?
A to nie była "Ośla Skórka"? To też coś podobnego było chyba.
Zoja
Hanka Skwarczyńska
2004-01-07 09:24:29 UTC
[...] A to nie była "Ośla Skórka"? To też coś podobnego było chyba.
To akurat nie była "Ośla Skórka", a że podobne, to mało dziwne, w końcu
to wszystko jedna historia w siedemdziesięciu siedmiu wariantach :)

Pozdrawiam
Hanka, ciotka bratanka, autora bajki o Piotrusiu Ignacym, który się
zamienił w kotka
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE
Sacagawea
2004-01-06 17:15:08 UTC
Post by gdaMa
Mam przeczucie, że to jednak nie o Kopciuszka chodzi (tam był groch w
popiele),
Są różne wersje tej bajki:
1. groch od soczewicy
2. mak od popiołu

Pomagały gołębie. Ale jest też taka bajka "Szewczyk Dratewka", który
miał wykonać 3 zadania - jednym z nich było właśnie oddzielanie chyba
maku od piasku.
--
Asiek
*Szymon* (4 lata 7 miesięcy 6 dni), *Witold* (2 lata 1 miesiąc 24 dni)
Pisząc do mnie usuń "wronę" ;) z adresu
z³o¶liwa
2004-01-07 09:24:07 UTC
Post by mgie³ka
... w której jakaś (chyba) księżniczka miała za zadanie oddzielić mak od
piasku (?)
"Szewczyk Dratewka" :)
http://ipe.pl/archiwum/+/html/prace/orszulak/szewczyk_dratewka.htm
--
Kasia + Weronika ( 2 latka i 11 miesięcy )
gg 181718
Anna G.
2004-01-07 09:42:15 UTC
Post by z³o¶liwa
Post by mgie³ka
... w której jakaś (chyba) księżniczka miała za zadanie oddzielić mak od
piasku (?)
"Szewczyk Dratewka" :)
http://ipe.pl/archiwum/+/html/prace/orszulak/szewczyk_dratewka.htm
Nie zdążyłam. :)
Całą noc chodziło mi to po głowie (ten szewczyk), ale nie pasowało, że
ma to byc dziewczyna
pozdrtawiamy
Anka i Konrad(22-08-2003r.)