Alergia - nawilżacz powietrza
Marynatka
2004-06-05 10:50:36 UTC
Jako, że czas zacząć walczyć wszelikimi możliwymi sposobami - pomyślałam o
zakupie nawilżacza. Nie chcę tutaj pytać o typy i właściwości tych urządzeń
- bo je znam i wiem ew, co kupić. Ale mam pytanie - czy to się sprawdza?
czy włączony na noc nawilżacz powietrza w pokoju dziecka choć trochę
ułatwia mu oddychanie?
Jeśli tak - to czy tylko woda czy woda + jakieś olejki. Czy istnieją jakieś
olejki eteryczne ułatwiające oddychanie?
--
Marzena Fenert
Profesjonalne konta email
--> http://WROTA.net/ <--
siulo
2004-06-05 11:21:45 UTC
Jako, ¿e czas zacz±æ walczyæ wszelikimi mo¿liwymi sposobami - pomy¶la³am o
zakupie nawil¿acza. Nie chcê tutaj pytaæ o typy i w³a¶ciwo¶ci tych
urz±dzeñ
- bo je znam i wiem ew, co kupiæ. Ale mam pytanie - czy to siê sprawdza?
czy w³±czony na noc nawil¿acz powietrza w pokoju dziecka choæ trochê
u³atwia mu oddychanie?
Nawilzacz dla alergikow nie zawsze jest dobry. Slyszalam ze wilgoc wzmaga
ilosc roztoczy. Jesli Twoj Kuba jest uczulony na kurz i roztocza to moze mu
zaszkodzic.
Pozdrawiam,
Ola, Michas 4,11 lat i Ania 1,2 lat
Sowa
2004-06-05 11:19:20 UTC
Ale mam pytanie - czy to siê sprawdza?
czy w³±czony na noc nawil¿acz powietrza w pokoju dziecka choæ trochê
u³atwia mu oddychanie?
Je¶li tak - to czy tylko woda czy woda + jakie¶ olejki. Czy istniej±
jakie¶
olejki eteryczne u³atwiaj±ce oddychanie?
Hm.. to znowu ja. Zaczynam czuæ siê namolna. :-/

Nawil¿acz BARDZO u³atwia oddychanie przy katarach, dziecko je¶li kaszle -
przy w³±czonym nawil¿aczy kaszle mniej, lub w ogóle, bardzo pomaga przy
problemach z opuchniêtymi ¶luzówkami - u mnie infekcje objawiaj± siê
okropnie popuchniêtymi ¶luzówkami gdzie¶ pomiêdzy gard³em a nosem - piecze,
dusi, krwawi - bez nawil¿acza nie uda³oby mi siê spaæ. Podejrzewam, ¿e
dzieciom pomaga w ten sam sposób.
Powietrze w nawil¿anym pomieszczeniu musi byæ ch³odne.

Olejki eteryczne nie - zw³aszcza przy alergiku wziewnym - s± mocno
uczulaj±ce i mog± wywo³ywaæ ataki duszno¶ci - przy ma³ych dzieciach w ogóle
nie [powinno siê ich stosowaæ.
Kiedy¶ AsiaS pisa³a chyba, ¿e jej siê dziecko zaczê³o dusiæ po
Olbasie(chyba).

Sowa
AsiaS
2004-06-05 14:02:34 UTC
U¿ytkownik "Sowa"
Post by Sowa
[...]
Ooo, wlasnie tak. Co dziwniejsze, stosowalismy go juz wczesniej
wiele razy i zadnych klopotow nie bylo. Tym razem jednak bylo
fatalnie, dostala dusznosci, strasznego ataku kaszlu, zadzwonilam
od razu na pogotowie, gdzie wcale sie nie zdziwili, mowiac,
ze to dosc czeste po olejkach eterycznych. Dziecko nie musi
byc uczulone, natomiast moze sie udusic, albo jesli to
niezauwazalne poczatki infekcji krtani to powazne zapalenie przy
pachnidlach jest jak w banku.
Asia
*Prawdziwa m±dro¶æ nie opuszcza g³owy*
Eulalka
2004-06-05 14:31:16 UTC
Nawilżacz BARDZO ułatwia oddychanie przy katarach, dziecko jeśli kaszle -
przy włączonym nawilżaczy kaszle mniej, lub w ogóle, bardzo pomaga przy
problemach z opuchniętymi śluzówkami - u mnie infekcje objawiają się
okropnie popuchniętymi śluzówkami gdzieś pomiędzy gardłem a nosem - piecze,
dusi, krwawi - bez nawilżacza nie udałoby mi się spać. Podejrzewam, że
dzieciom pomaga w ten sam sposób.
Powietrze w nawilżanym pomieszczeniu musi być chłodne.
Podpiszę się pod tym.
U mnie pomagał niegdyś na suchy, męczący kaszel (czemu teraz, do diaska
go nie mam :( ), i bardzo się przydał jak Martyna złapała zap. płuc.
Służył też koleżance, jak jej córa miała astmę.

Jest tylko jeden problem - po całej nocy rano chaty nie poznałam.
Wszystko było siwe :( Cały kurz osiadł na gratach - żeby było śmieszniej
co dzień było odkurzane zelmerowskim Wodnikiem z filrami wodnymi. Do
dziś nie wiem, skąd tego syfu się brało.

Eulalka
AsiaS
2004-06-05 14:37:02 UTC
U¿ytkownik "Eulalka"
Jest tylko jeden problem - po ca³ej nocy rano chaty nie pozna³am.
Wszystko by³o siwe :( Ca³y kurz osiad³ na gratach - ¿eby by³o ¶mieszniej
co dzieñ by³o odkurzane zelmerowskim Wodnikiem z filrami wodnymi. Do
dzi¶ nie wiem, sk±d tego syfu siê bra³o.
A ja wiem. Na specjalnej wodzie sie oszczedzalo, lejac kranowe, prawda? ;)
Eulalka
2004-06-05 15:04:31 UTC
Post by AsiaS
A ja wiem. Na specjalnej wodzie sie oszczedzalo, lejac kranowe, prawda? ;)
Kurs dla wróżek robiłaś? ;)

Eulalka
Niki
2004-06-05 15:04:02 UTC
Post by AsiaS
A ja wiem. Na specjalnej wodzie sie oszczedzalo, lejac kranowe, prawda? ;)
Nieprawda. Ja mam nawyk filtrowania wody (filtr Brita) i mam ten sam problem
co Eulalka. Dodam ¿e nawil¿acz te¿ mia³ wbudowany filtr do wody.

.--
Pozdrawiam
Marta i Justynka (Tyna) 13.06.2002
GG: 1337991
AsiaS
2004-06-05 15:07:09 UTC
U¿ytkownik "Niki"
Post by Niki
Nieprawda. Ja mam nawyk filtrowania wody (filtr Brita)
Czy wydawalo mi sie, ze pisalam o specjalnej wodzie
(destylowana) a nie o braku lub posiadaniu filtra???
Mrowka
2004-06-05 18:06:11 UTC
Post by Sowa
[...]
Alanowi olejki eteryczne bardzo pomagaja(ale tylko firmy POLLENA_AROMA)
Gdy tylko zaczyna kaslac wkraplam do czjniczka kilka kropel olejku,ktory
ulatnia sie na caly dom i jest ok.Stosuje je juz trzeci miesiac i nigdy Alek
sie nie dusil.
--
Pozdrawiam,Magda,Patrycja 12,Alan 5
Warszawa
AsiaS
2004-06-05 20:04:37 UTC
U¿ytkownik "Mrowka"
Post by Mrowka
Alanowi olejki eteryczne bardzo pomagaja(ale tylko firmy POLLENA_AROMA)
Mrowko, jak sie skonczyla ta sprawa z wpuszczeniem Cie w maliny przez
akwizyorke chyba amwaya, ze tylko tej firmy, naturalne itp?
Post by Mrowka
Stosuje je juz trzeci miesiac i nigdy Alek
sie nie dusil.
Ja stosowalam 3 lata i nigdy Emi sie nie dusila..az do czasu kiedy zaczela,
opinie lekarzy o naturalnosci tego zjawiska tym bardziej mnie przerazily.
Mrowka
2004-06-05 20:23:24 UTC
Post by AsiaS
Mrowko, jak sie skonczyla ta sprawa z wpuszczeniem Cie w maliny przez
akwizyorke chyba amwaya, ze tylko tej firmy, naturalne itp?
W maliny?Chodzi o witaminy?Nadal Alek je lyka i jak na razie jestem z nich
zadowolona.
Post by AsiaS
Ja stosowalam 3 lata i nigdy Emi sie nie dusila..az do czasu kiedy zaczela,
opinie lekarzy o naturalnosci tego zjawiska tym bardziej mnie przerazily.
--
Przykro mi ze u Was tak to sie skonczylo :(
Warszawa
AsiaS
2004-06-05 20:23:29 UTC
U¿ytkownik "Mrowka"
Post by Mrowka
W maliny?Chodzi o witaminy?
Tak, dziewczyny przekonywaly Cie wtedy co do niedorzecznosci
tamtych argumentow i obiecalas sie dopytac i zapodac wyjasnienie:)
Mrowka
2004-06-05 20:34:16 UTC
Post by AsiaS
U¿ytkownik "Mrowka"
Post by Mrowka
W maliny?Chodzi o witaminy?
Tak, dziewczyny przekonywaly Cie wtedy co do niedorzecznosci
tamtych argumentow i obiecalas sie dopytac i zapodac wyjasnienie:)
--
O ile pamietam to przeslalam dokladny sklad (chyba tego domagaly sie
dziewczyny).
Napisze jeszcze raz:
fruktoza,dekstroza,naturalne aromaty(pomaranczowy i
waniliowo-likrecjowy)skrobia kukurydziana,koncentrat z
owocow(acerola,meczennica,ananas,gruszka,nadnercze)celuloza
mikrokystaliczna(substancja wypelniajaca)moni i diglicerydy kwasow
tluszczowych (nosnik)kwas cytrynowy(regulator kwasowosci),kwas
stearynowy(substancja do stosowania na powieszchni)amorficzny dwutlenek
krzemu(substancja przeciwzbrylajaca)witaminy(beta karoten,wit
D,E,C,B1,ryboflawina(B2)niacyna,wit B6,biotyna,kwas pantotenowy)skladniki
mineralne(weglan wapnia,tlenek magnezu,fumaran zelazowy,tlenek cynku).
--
Pozdrawiam,Magda,Patrycja 12,Alan 5
Warszawa
AsiaS
2004-06-05 20:43:12 UTC
U¿ytkownik "Mrowka"
Post by Mrowka
O ile pamietam to przeslalam dokladny sklad (chyba tego domagaly sie
dziewczyny).
Nie nie, chodzilo o to, ze niby tylko tej firmie udalo sie zachowac
je naturalnymi a nie syntet. Przepraszam za ciekawskosc :)
Mrowka
2004-06-05 20:58:25 UTC
Post by AsiaS
Nie nie, chodzilo o to, ze niby tylko tej firmie udalo sie zachowac
je naturalnymi a nie syntet. Przepraszam za ciekawskosc :)
--
No tak,to ponoc prawda,a ja nie bardzo znam sie na tym co wpakowali w te
witaminki:-)

Pozdrawiam.Magda
Olga
2004-06-05 11:36:08 UTC
Jako, ¿e czas zacz±æ walczyæ wszelikimi mo¿liwymi sposobami - pomy¶la³am o
zakupie nawil¿acza. > czy w³±czony na noc nawil¿acz powietrza w pokoju
dziecka choæ trochê
u³atwia mu oddychanie?
Mo¿e i u³atwia, ale cudnie u³atwia przede wszystki ¿ycie roztoczom.
Je¶li tak - to czy tylko woda czy woda + jakie¶ olejki. Czy istniej±
jakie¶
olejki eteryczne u³atwiaj±ce oddychanie?
Olejkom nasze stanowcze "Nie".
Ola
Niki
2004-06-05 11:39:18 UTC
[...]czy to siê sprawdza?
[...]
W naszym przypadku sprawdzi³ siê w 100%. Ma³a mia³a suchy mêcz±cy kaszel z
dnia na dzieñ coraz gorszy (tak ¿e wybudza³ j± w nocy), do tego bardzo
czêsto zatkany nos. Wzywali¶my lekarkê i za ka¿dym razem okazywa³o siê ¿e
dziecko zdrowe, p³uca czyste a problem nie znika³. W koñcu kupili¶my
nawil¿acz. Przez kilka pierwszych dni sta³ na pó³eczce bezpo¶rednio nad
³ó¿eczkiem a kiedy kaszel zacz±³ znikaæ przenie¶li¶my go w inne miejsce. I
od tego czasu mamy spokój. Profilaktycznie kupili¶my razem z nawil¿aczem
Allergoff do walki z roztoczami i co pó³ roku dok³adnie psikamy wszystkie
k±ty.
Je¿eli natomiast chodzi o olejki to zdecydowanie odradzam.

Marta i Justynka (Tyna) 13.06.2002
GG: 1337991
Iwona
2004-06-06 20:07:18 UTC
U�ytkownik "Marynatka" <marzenka-***@fenert.net> napisa� w wiadomo�ci news:slrncc39bt.lf6.marzenka-***@rotfl.linux.krakow.pl...
czy to siê sprawdza?
czy w³±czony na noc nawil¿acz powietrza w pokoju dziecka choæ trochê
u³atwia mu oddychanie?
Moja alergolog twierdzi ¿e nie nawil¿acz ale OCZYSZCZACZ POWIETRZA.
Z powodu roztoczy i ple¶ni.

Pozdrawiam

Iwona
Sowa
2004-06-07 08:15:17 UTC
Post by Iwona
Moja alergolog twierdzi ¿e nie nawil¿acz ale OCZYSZCZACZ POWIETRZA.
Z powodu roztoczy i ple¶ni.
Czy takie urz±dzenie tak¿e nawil¿a? Czy trzeba mieæ dwa - nawil¿acz i
oczyszczacz?

Sowa
Iwona
2004-06-07 09:11:51 UTC
Post by Sowa
Czy takie urz±dzenie tak¿e nawil¿a? Czy trzeba mieæ dwa - nawil¿acz i
oczyszczacz?
Niestety tu Ci nie pomogê. :-(

Iwona

:: Solana ::
2004-06-06 20:10:42 UTC
Jako, ¿e czas zacz±æ walczyæ wszelikimi mo¿liwymi sposobami
Nie wiem, czy mi sie nie pokrecilo, ale wydaje mi sie, ze mialas
kiedys kota.
A myslalas o pozyczeniu go komus, na jakis czas, by sie przekonac, czy
bedzie lepiej?

magda
Marynatka
2004-06-07 04:33:10 UTC
Post by :: Solana ::
Nie wiem, czy mi sie nie pokrecilo, ale wydaje mi sie, ze mialas
kiedys kota.
Nie wydawało Ci się. Tylko około 3 miesięcy temu rodzina nam się
powiększyła - o pięknego syberyjczyka :))
Post by :: Solana ::
A myslalas o pozyczeniu go komus, na jakis czas, by sie przekonac, czy
bedzie lepiej?
Jeśli chodzi o persa - faktycznie parę razy mieszkał gdzie indziej gdy my
byliśmy na wyjazdach. Kuba wtedy nie miał alergii, a mój organizm na brak
kota reagował obojętnie - póki go nie czeszę wszystko jest ok.
łzawienie z oczu oczu pojawia mi się tylko jak go czeszę.
jeśli chodzi o sybiraka (Adonis ma na imię :) ) to ten kot nie uczula -
taka rasa.

A tak swoją drogą myslałam już nad co będzie gdy okaże się jesieią, że Kuba
na Saurona jest uczulony...
Na razie nie podjęłam żadnych decyzji - ale nie wyobrażam sobie abym miała
go oddać.
Jak wytłumaczyła bym to dziecku, które uważa, że oba kotki są jego i kocha
je bezgranicznie?
Wolę o tym na razie nie myśleć.
--
Marzena Fenert
Profesjonalne konta email
--> http://WROTA.net/ <--
Piotr Majkowski
2004-06-06 22:44:43 UTC
05 June 2004.
Post by Marynatka
Ale mam pytanie - czy to się sprawdza?
czy włączony na noc nawilżacz powietrza w pokoju dziecka choć trochę
ułatwia mu oddychanie?
Oczywiście, że tak.
My używamy go także przy wszelkiego rodzaju infekcjach górnych dróg
oddechowych (np. katar) do obkurczenia i nawilżenia błony śluzowej noska i
niejako wstęp przed użyciem sterimar'a.
Wraz z tubą inhalacyjną (berodual, budezonit) można bez antybiotyków
wyleczyć nawet zapalenie oskrzeli.
--
Pozdrawiam/Regards
Piotr Majkowski